Showing posts with label Israel. Show all posts
Showing posts with label Israel. Show all posts

Sunday, August 31, 2014

Strange transformation of Thai Buddhist DMC satellite channel to Ukraine Today TV




A screen shot of the mysterious DMC Thai Buddhist Evangelical Channel, the channel does a lot of sound frequency "toning" on viewers...  Most of the summer the channel was recruiting monks to be ordained in an almost Christian evangelical style campaign that seemed very untypical to the Buddhist traditions found around the world.

This is one of the typical kitchey cartoons that ran on the channel. Reminds me a bit of "The Fruity Oatey Bar" sequence in the movie Serenity where River Tam gets programmed by a subliminal advertising cartoon...


Strange transformation of Thai Buddhist  DMC satellite channel to Ukraine Today TV
By American Kabuki

There's a strange change in the last couple of weeks on a satellite TV channel called DMC, run by the Dhammakaya (pronounced tah-mah-guy) Buddhist sect.  Gone are the monks and priests and in its place is Ukraine's answer to Russia Today, Ukraine Today.  Hmmmmmm.... WTF???

What I found curious about this channel was its approach, heavily modeled after American Christian fundamentalist evangelism, especially in the way it recruits new monks and the way it raises money. I have never encountered Thai Buddhist of this genre of Buddhist when I lived in California, and there are a lot of Thai temples in California.  Its definitely outside the main stream of Thai Buddhism.

What's really strange is the transformation of this satellite channel to a Ukrainian Today propaganda network which begs the question of what is the link between the Thai DMC channel and the Ukraine?

So I decided to do a little digging on Dhammakaya and Ukraine Today...

AK Note: Just to be clear I abhor "cult watch" groups. I was once in a small American christian sect and spent the good part of 15 years attempting to transform that group. I walked a good many people through the process of leaving the mind control of that religion. And mostly all it took was a listening ear and letting people tell their story.
There is no standard definition of sect or cult, and it usually means a religion smaller than your own because nobody considers their flavor of religion to be a cult. Its always someone else's religion or spiritual practice.  I had first hand encounters with "cult watchers" in 1995 and they only showed up after we had already began the Internet based reformation of the sect I was in, and they took credit for changes they had nothing to do with.  More often they were a hindrance to change demanding adherence their own set of beliefs rather than the consciousness and heart each individual.   
They are a form of thought police, and most of them exist solely to make money writing books on cults.  Its a racket, and seems to appeal to the most judgmental of people.  I was quoted in one book in 1995 as to my opinion of the sincerity of the leaders of the organization I was in, by Rev. George Mather, author of the book "The Kingdom of the Cults". George Mather is scion of Cotton Mather, the man who led the Salem Witch trials. Seems cult watching ran in his family, and in his grandfather's case led to the death of innocent people.
Its not a new thing... its a form of inquisition in drag...or at best control through peer pressure.  When people begin to stray from one holding pen of thought, somebody is sure to come along and try to bring them into another. Nothing is more feared than open and honest inquiry of beliefs by the religious establishments. 
So when you read "dangerous new sect" below, take it with a grain of salt.  Buddhists are more prone to self-immolate, and that is usually a political protest against oppression, they never strap on a suicide belt of C4. 
There is interesting information in the article below, but keep in the mind the judgement factor.    I do wonder at what the link is between this Buddhist sect and Ukraine Today.  I suspect its a CIA link....and somebody needed a satellite channel in a hurry.

 http://www2.kenyon.edu/Depts/Religion/Fac/Adler/Reln260/Dhammakaya.htm
August 13, 1999
PATHUM THANI JOURNAL
Most Serene of Sects Creates Uproar in Buddhism
By SETH MYDANS

PATHUM THANI, Thailand -- The sheer psychic power of 30,000 people meditating together can make miracles happen, say the monks here at the headquarters of Thailand's biggest, richest and -- to the established priesthood -- most dangerous new Buddhist sect. Last Oct. 5, for example. 
In the harsh heat of the afternoon, worshipers say, the sun seemed to soften above them into a cool crystal ball. Then the vivid image of the sect's founder materialized within the ball, deep in meditation along with his followers. "Tens of thousands of people saw it," said Chuleeporn Chungrangsee, a witness. "Some saw only a halo effect. Some saw the sun spinning in rainbow colors."



The spectacle was reported widely in Thai newspapers, along with pictures of the sect's newly constructed temple, a vast, low-slung building that sits in the dry fields, 30 miles north of Bangkok, looking like a slightly menacing flying saucer. People suddenly became aware that a huge and unsettling religious movement had been growing in their midst and had put up by far the largest temple in the land.
The movement calls itself Dhammakaya (pronounced tah-mah-guy), and the circular shape of its main temple is meant to represent the universe, a fitting symbol: Its leaders intend it to become the central landmark of world Buddhism, a sort of Vatican or Mecca for their faith, whether the established hierarchy likes it or not. Already the movement claims to have more than 100,000 followers who gather in temples around Thailand and 10 foreign countries, including the United States. 
Religious scholars and commentators say this is a movement for its time -- a sign of the failure of the established priesthood in Thailand to minister to a changing, modernizing nation. Dhammakaya, they say, offers solace to Thailand's newly affluent middle class -- with its newly acquired middle-class angst -- left reeling and rootless by two decades of heady economic growth followed two years ago by a sudden and dislocating crash. "We forgot where we were going," said Manit Rattanasuwan, an advertising executive who worships in Pathum Thani. "Our youngsters want to be like Westerners, with their music and clothes and outgoing style, not so serious about life. And the old traditions cannot deal with that." 
Another worshiper, Penchara Asavasopon, managing director of an executive-search company, offered a familiar middle-class complaint. "These days we hardly find time for the children, for the family," she said. "We have all these problems with teen-agers, with drugs, so many things. So we are looking for some activities that the whole family can do together, like meditation." 
And then there is making money. Over the last two decades, many here say, it has become a national pursuit, as much a part of today's Thai culture as its Buddhist traditions. That's fine with Dhammakaya. "The audience is the globalizing middle class, and Dhammakaya is telling people they can have it both ways," said Suwanna Satha-Anand, a professor of philosophy at Chulalongkorn University. "It is trying to transform Buddhism to make it comfortable with both capitalism and consumer culture." For example, she said: "One teaching is, you make money Monday to Friday, then on Saturday and Sunday you come to the temple and meditate and your mind will be more supple and clear so that on Monday you can make more money."
[Oh doesn't that sound a lot like the prosperity theology of various American Fundamentalist sects??? -AK] 
All of this has thrown Thai Buddhism into an uproar. The sect's leader, Phra Dhammachayo, 55, has been accused of fraud and embezzlement as well as religious heresy. Newspapers are filled with demands that he be tried or defrocked or both. The top body of Thai Buddhism, the Sangha, has demanded the abbot's removal and has summoned him for questioning -- all of which he has ignored, only deepening the public's sense that the traditional religious structure has become weak and irrelevant.
The controversy strikes at the cultural heart of Thailand, where Buddhism is a state religion in all but name and most of the country's 60 million people follow the established religion. There are 40,000 temples in Thailand and 300,000 full-time monks, whose numbers are augmented each year by tens of thousands of young men who enter the monkhood for a short stay. 
But respect for the monkhood has been shaken in recent years by scandals involving corruption and criminality. Monks frequently attract followers and make money by telling fortunes and suggesting lucky lottery numbers. "To put it in a nutshell, traditional Buddhism does not cater for modern Thai people, only for those who go to temples for superstitions or astrologers or fortune telling," said Sulak Sivaraksa, a Buddhist scholar and social critic. "Otherwise people only care about the temples for funeral services and car parking." Many temples make extra money by letting out their grounds for parking.
Or in other words, said Kavi Chongkitavarn, a columnist for the Nation, an English-language daily: "It is Jurassic Park." 
Ms. Suwanna offered a telling detail. "Over 95 percent of all the textbooks the monks read today were either written, revised or supervised by one monk, and that monk lived almost one century ago," she said. By contrast, Wat Dhammakaya, the main temple, is modern: clean, efficient, quiet, with a huge underground garage and ample bathroom facilities. Almost all its monks have college degrees, while most other monks have only minimal education. 
Unlike most temples, this one is a place where people come to spend the day, eating and meditating together. Dressed mostly in white -- a sign of purity -- they sit cross-legged in a huge open-sided hangar, with the distant abbot cloned conveniently on hundreds of television monitors. Insulated from the traffic, the pollution and the abandoned, half-built office buildings of Bangkok, the giant temple offers its adherents a vague, one-world utopianism that has as much in common with New Age optimism as with Buddhism. "World peace through inner peace," proclaims the temple's literature. 
"Maybe the new religion is peacefulness," Manit said. "Maybe we can share that. Share the similarities, avoid the differences; that is what we always say." He added: "We are at the forefront. Maybe that is why we are being attacked."
Copyright 1999 The New York Times Company



WIKIPEDIA: [EMPHASIS MINE -AK] 


Dhammakaya Foundation
The Dhammakāya Foundation was founded in 1916 in Thailand by Phramongkolthepmuni, the abbot of Wat Paknam Bhasicharoen. Following the death of Phra Monkolthepmuni, the Foundation's work was continued by his disciple, Khun Yay Mahā Ratana Upāsikā Chandra Khonnokyoong, a Buddhist mae chi. In 1970, a temple, called Wat Phra Dhammakaya, was constructed as a home for the movement. Located in Khlong Luang, Pathum Thani Province, the temple was intended to become an international center for the study of meditation.

Wat Phra Dhammakaya[edit]

Main article: Wat Phra Dhammakaya

The Memorial Hall of Phramonkolthepmuni

Ordination ceremony for new monks at Wat Phra Dhammakaya
Wat Phra Dhammakaya is a Buddhist temple (wat) in Khlong Luang District, Pathum Thani Province north of Bangkok, Thailand. It was established on Magha Puja Day, 20 February 1970, on an eighty-acre (320,000 m²) plot of land donated by Lady Prayat Phaetayapongsa-visudhathibodi. The site, sixteen kilometres north of Bangkok International Airport, was originally called 'Soon Buddacakk-patipatthamm'. From acidic paddy fields, a woodland was created: a parkland for meditators. The foundation stone for the main chapel laid by H.R.H. Princess Maha Chakri Sirindhorn on behalf of H.M. the King in December 1977 marked the official foundation of the centre as a temple—Wat Phra Dhammakaya. The movement produced a CDROM[11] of the Pali Buddhist Scriptures in cooperation with the Pali Text Society in 1995 and by the year 2000 its monastic students were the most successful Pali students in Thailand.[12]

Public accusations of 1999–2002[edit]

The Dhammakāya Foundation has been subject to its share of controversy. In 1999[13][14] and again in 2002,[15][16] leaders of the organization were accused of charges ranging from fraud and embezzlement to corruption. At that time social critic Sulak Sivaraksa criticized the Dhammakaya Movement for promoting greed by emphasizing donations to the temple as a way to make merit. Widespread negative media coverage a this time was symptomatic of the movement being made the scapegoat for commercial malpractice in the Thai Buddhist temple community[17][18] in the wake of the 1997 Asian Financial Crisis.[19][20]
In 2006 the Thai National Office for Buddhism cleared the Dhammakaya Foundation and Phrathepyanmahamuni of all accusations[21] when Phrarajbhavanavisudh agreed to return all the allegedly embezzled funds to name of his temple. Phrarajbhavanavisudh was subsequently restored to the position of abbot of Wat Phra Dhammakaya.[22]

Present[edit]

Under the leadership of president Phrathepyanmahamuni (Luang Phaw Dhammajayo, b.1944), the image of the Dhammakāya Foundation has made a recovery, and in 2004-5 had received further recognition for its contribution to world peace from organizations such as the World Health Organization, the Thai Senate, and several peoples' associations in the South of Thailand. The Dhammakaya Movement continues to influence millions of people in Thailand and worldwide to practice Dhammakaya meditation. The movement has set up Dhammakaya Open University in Azusa, California in 2003 to offer degree courses in Buddhist studies. It has also encouraged Thais to quit drinking and smoking through the activities of anti-drinking and anti-smoking programs. World Health Organization (WHO) presented the 2004 World No Tobacco Day Award for this work on 31 May 2004[23] [5]
The movement has expanded branches to over eighteen countries worldwide and is promoted via a Buddhist satellite network or Dhamma Media Channel (DMC.TV) with 24 hour-a-day Dharma and meditation teachings broadcast to worldwide.
Accusations that the Thai Government had financed the activities at Wat Phra Dhammakaya were made in a letter by Sulak Sivalaksa on 10 May 2010[24] but the government issued a press release on 12 May to deny the accusations.[25]
On March 31, 2014, Dhammayaka Foundation held alms offering to the abbots or the representatives of 323 temples in the four sountern provinces of Thailand. This kind of event has constantly been held for 10 years. And this is the 100th alms offering to the temples in the four southern provinces.[26]


Wikipedia says this about the channel:

DMC.TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Dhamma Media Channel
Logo dmc2.png
Type Satellite network, Cable network
Country Thailand Thailand
Availability worldwide via internet stream
Slogan The secrets of life revealed;
The only one channel
Launch date
October 7, 2001
Official website
http://www.dmc.tv
DMC.TV is a Thai cable television channel concerned with Buddhism. Its main taglines are "the secrets of life revealed" and "the only one channel" (sic).
The channel is owned by the Dhamma Education for Environment Foundation. DMC stands for the Dhamma Media Channel. It uses content from real life, and advertises itself as being suitable for people of all ages and religious persuasions. It broadcasts songs, documentaries, and cartoons 24 hours a day.
The channel frequently discusses the "Eternal Questions", such as the meaning of life, afterlife destinations, whether life is predestined, whether heaven and hell exist, how the Law of Karma works and the existence of black magic and the supernatural. The dangers of drugs and alcohol are often mentioned.
Thaicom5 Frequency 3600/H/SR-26667 V0525/A5644/PCR0525

Recognition

In July 2007 DMC.TV was awarded twelve Telly Awards for the following programmes: Dasa Jata Jataka (Religion/Spirituality & Edutainment awards), No Tobacco No Alcohol (Social Issues, Health & Wellness, Motivation and Religion/Spirituality awards), The Fifth Major Hell (Use of Animation and Religion/Spirituality awards), The Song of Lord Buddha (Edutainment award), Inner Dream Kindergarten (Religion/Spirituality and Children's audience award) andCase Study: The Law of Karma (Religion/Spirituality award).[1]

References

  1. Jump up^ award made in the name 'Dhammakaya Foundation' at the following website http://tellyawards.com/winners/list/?l=D&pageNum_winners=25&totalRows_winners=1474&event=&category=
[hide]
The Organization
Major Teachers
Meditation Practice
Academic
Media Channel
  • DMC.TV
Head Office
Overseas Missiology
Stub icon This article about a television station is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.
http://it.wikipedia.org/wiki/DMC.TV




This channel is now mysteriously displaying on satellite as UKRAINE TODAY... a Ukraine's answer to Russia Today it seems....

© EPA / SERGEY DOLZHENKO KIEV,

Ukraine Today television goes on air
World  August 24, 5:30 UTC+4
“The broadcast is 24 hours a day, seven days a week in the English language,” the report reads 
August 24, 4:44 /ITAR-TASS/. 
International news television channel Ukraine Today goes on air on Sunday, Ukraine’s 1+1 Media reported on its website. 
“The broadcast is 24 hours a day, seven days a week in the English language,” the report reads. “The information is updated permanently.” 
UNIAN TV is licensed to broadcast Ukraine Today, UNIAN agency said earlier.
Ukraine Today programmes will be broadcasted to Ukraine, most Europe and Russia, UNIAN said. 
From 2015, the programmes will be available in the U.S. territory. Later on, the channel will produce programmes in the Russian language. 
Ukraine’s national council on television and radio says Ukraine Today invites cable operators in Europe to re-broadcast its programmes. Priority directions are the UK, Germany and France. Ukraine Today employs foreign reporters [from the accents I've heard on it they are American reporters -AK], who have been working in Ukraine for long times.

Found this here: http://www.dishtrakers.com/forum/viewtopic.php?f=131&t=12257&p=42377&hilit=ukraine+today&sid=448f993adf209afd0882e08ca07385af#p42377

Newly added TV channels
Dusk International (undefined, Various): Eutelsat 16A (2014-08-15)
A1 HD TV (Bosnia and Herzegovina, General): Eutelsat 16A (2014-08-15)
Ukraine Today Ukraine Today (Ukraine, News): Hot Bird 13D (2014-08-12)
Sky Sport Plus (Italy, Sport): Hot Bird 13B (2014-08-12)
Home Store (United Kingdom, Teleshopping): Eutelsat 28A (2014-08-10)
JML Store (United Kingdom, Teleshopping): Astra 2E (2014-08-10)
MTV Summer (United Kingdom, Music): Astra 2A (2014-08-10)
Tru TV (United Kingdom, Entertainment): Astra 2F (2014-08-10)
Food Russia HD (Russia, Cooking): Telstar 12 (2014-08-09)
Daloaa TV (undefined, Various): Eutelsat 7 West A (2014-08-09)
ORF Sport+ HD (Austria, Sport): Astra 1KR (2014-08-06)
ORF III HD (Austria, General): Astra 1KR (2014-08-06)
Aum TV (undefined, Various): Eutelsat 9A (2014-08-06)
Al Sharqiya HD (undefined, Various): Eutelsat 7 West A (2014-08-06)
Rabinovich TV (Russia, Various): Astra 4A (2014-08-06)



Sunday, August 31, 2014
Ukraine

Ukrainian Media Group Launches 24-Hour English TV Channel

A screengrab of Ukraine Today's YouTube channel 
http://www.rferl.org/content/ukraine-today-new-tv-channel-launched/26547921.html

By RFE/RL
August 24, 2014

A new 24-hour English-language television channel called "Ukraine Today" began satellite and internet broadcasting from Kyiv on August 24 with news stories about developments in Ukraine.

The channel uses a "UT" logo and is part of Ukraine's 1+1 Media Group – which includes eight Ukrainian television channels and five online news platforms.

Oleksandr Tkachenko, the general director of the 1+1 Media Group, says Ukraine Today is challenging "a large-scale information war" by Russian state media, which he accuses of broadcasting "lies and distortions" about Ukraine to support of the agenda of Russian President Vladimir Putin.

The new channel is headed Ukrainian journalist Tetyana Pushnova, a former editor for the 1+1 Media Group's TSN website.

The channel reportedly plans to start satellite broadcasts to the United States in the future and to eventually broadcast in the Russian language.



Friday, August 1, 2014

"Scorched Earth": How Israel Converted 40% Of Gaza Into A Wasteland Of Rubble


http://www.zerohedge.com/news/2014-07-31/scorched-earth-how-israel-converted-40-gaza-wasteland-rubble
"Scorched Earth": How Israel Converted 40% Of Gaza Into A Wasteland Of Rubble

Submitted by Tyler Durden on 07/31/2014 19:44 -0400


Moments ago, after weeks of relentless humiliation for John Kerry, Israel and Hamas agreed to yet another 72 hour ceasefire - one which if the previous "ceasefires" are any indication, will be broken within hours if not minutes. Regardless, Kerry, who cobbled this agreement after much "hard work" alongside the UN's Ban Ki-moon, was ecstatic: "We urge all parties to act with restraint until this humanitarian ceasefire begins, and to fully abide by their commitments during the ceasefire," Kerry and Ban said. "This ceasefire is critical to giving innocent civilians a much-needed reprieve from violence."

What Kerry did not say is that the ceasefire is merely an extended occupation by the IDF: as Reuters reported, the ceasefire statement said "forces on the ground will remain in place" during the truce, implying that Israeli ground forces will not withdraw. Which also assures that it is only a matter of time before yet another stray rocket is launched into Israeli fields, before the IDF retaliates by blowing up another school or hospital allegedly housing Hamas rockets, and so on.

However, while this too ceasefire will come and go, something far more insidious is taking place in Gaza : as the Daily Beast reports, "The Israeli military, relentlessly and methodically, is driving people out of the 3-kilometer (1.8 mile) buffer zone it says it needs to protect against Hamas rockets and tunnels. According to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs, the buffer zone eats up about 44 percent of Gaza’s territory."


Monday, September 23, 2013

The Ghouta chemical weapons came from the Turkish Army


This is Syrian report based on a captured prisoner confession...  -Bill

The Ghouta chemical weapons came from the Turkish Army
VOLTAIRE NETWORK
17 SEPTEMBER 2013
http://www.voltairenet.org/article180284.html

The TV channel Al-Ikbariya [a Syrian TV station] broadcasted, on Sunday the 15th of September 2013, a long interview of a prisoner reporting on the way that he had transported chemical weapons from a Turkish military base to Damascus.

According to his report, the Turkish army was aiming to provoke an international intervention against Syria.

This limited bombing would have been accompanied by a vast communication campaign.

This broadcast was followed by a debate between general Ali Maksoud and the political specialist, Thierry Meyssan, regarding Turkey’s implication in the conflict and Russia’s proposal that Syria should sign the Convention against the use of chemical weapons.

Translation
Alizée Ville

Leaked video reveals Syrian rebels are to blame for Ghouta chemical attack
Posted on September 19, 2013 by Boulderdash

A video has been downloaded showing jihadist rebels in Syria firing chemical weapons hours after the August attack on Ghouta. That incident was followed by global contempt and was considered to be passed on to Bashar Al-Assad’s forces.

The footage shows opposition militants firing shells and rockets at night. They are wearing gas masks and are surrounded by jihadist garb. The video was shot in of August almost at the same time when the alleged chemical weapons attack on Ghouta had been made.



The militant group is called the Islam Battalion, with a base in eastern Ghouta.

via Leaked video reveals Syrian rebels are to blame for Ghouta chemical attack – News – World – The Voice of Russia: News, Breaking news, Politics, Economics, Business, Russia, International current events, Expert opinion, podcasts, Video.

Sunday, September 8, 2013

High-Level U.S. Intelligence Officers: Syrian Government Didn’t Launch Chemical Weapons



High-Level U.S. Intelligence Officers: Syrian Government Didn’t Launch Chemical Weapons

Submitted by George Washington on 09/07/2013 02:09 -0400


Preface: Without doubt, intelligence is being manipulated to justify war against Syria. Here, here, here, here and here.

Without doubt, the Syrian rebels had access to chemical weapons … and have apparently used them in the recent past.

Associated Press reported last week:


An intercept of Syrian military officials discussing the strike was among low-level staff, with no direct evidence tying the attack back to an Assad insider or even a senior Syrian commander, the officials said.

So while Secretary of State John Kerry said Monday that links between the attack and the Assad government are “undeniable,” U.S. intelligence officials are not so certain that the suspected chemical attack was carried out on Assad’s orders, or even completely sure it was carried out by government forces, the officials said.


***
Another possibility that officials would hope to rule out: that stocks had fallen out of the government’s control and were deployed by rebels in a callous and calculated attempt to draw the West into the war.


Reuters notes today:

With the United States threatening to attack Syria, U.S. and allied intelligence services are still trying to work out who ordered the poison gas attack on rebel-held neighborhoods near Damascus.

No direct link to President Bashar al-Assad or his inner circle has been publicly demonstrated, and some U.S. sources say intelligence experts are not sure whether the Syrian leader knew of the attack before it was launched or was only informed about it afterward.


Indeed, numerous intelligence officers say that the rebels likely carried out the August 21st attack.

For example, the Daily Caller reports:

The Obama administration has selectively used intelligence to justify military strikes on Syria, former military officers with access to the original intelligence reports say, in a manner that goes far beyond what critics charged the Bush administration of doing in the run-up to the 2003 Iraq war.

According to these officers, who served in top positions in the United States, Britain, France, Israel, and Jordan, a Syrian military communication intercepted by Israel’s famed Unit 8200 electronic intelligence outfit has been doctored so that it leads a reader to just the opposite conclusion reached by the original report.

***

The doctored report was picked up on Israel’s Channel 2 TV on Aug. 24, then by Focus magazine in Germany, the Times of Israel, and eventually by The Cable in Washington, DC.

Wednesday, August 28, 2013

Updated: Did Qatar fund the smuggling
of Libyan poison gas shells to Syria?

Doha Qatar at night

On August 21, 2012 President Obama unfortunately gave his redline for Syria which everyone seems to be taking advantage. Whether Obama is likely to back down from a Syrian confrontation, especially with the Republic hawks advocating remains to be seen...
"We cannot have a situation where chemical or biological weapons are falling into the hands of the wrong people," Obama told reporters at the White House. "We have been very clear to the Assad regime -- but also to other players on the ground -- that a red line for us is we start seeing a whole bunch of chemical weapons moving around or being utilized.

"That would change my calculus; that would change my equation."Obama added that U.S. officials are monitoring the situation "very carefully" and have put together a number of contingency plans.

Saudi support for Syrian rebels shaped by tribal, religious ties"We have communicated in no uncertain terms with every player in the region that that's a red line for us and that there would be enormous consequences if we start seeing movement on the chemical weapons front or the use of chemical weapons."

Obama's remarks appeared to ratchet up his stance on the matter."
I was sent an archive of documents yesterday from two separate sources that originated in January 2013 hack of a Malaysian server by a hacker who goes by the pseudonym of JAsIrx.  Inside the archive is an interesting internal email from the British military contracting company Britam.  Its not a new find, its been floating in the Internet for some time now, and probably not coincidental I get it from two apparently unconnected sources on the same day. Notice the date on the email, December 24, 2012...just four months after Obama committed to going to war in Syria over chemical weapons.



Saturday, July 6, 2013

Veterans Today: “Game Over” for Morsi, Israel

Opponents of Morsi hold protest rallies in Cairo on July 3, 2013.
I don't often publish articles from Veterans Today anymore once I figured out it was an outlet of US military Intelligence even given its links to Iran's Press TV (I know that's confusing but such is the world at this moment in time - if you think the world works like the TV News paints it - you'll be lost).  VT has published some remarkable pieces on the middle east most of which I think were truthful, but discernment is always advised.  As long as you know the bias there's good data in the web site.  Similarly with Russia Today, it publishes some remarkably accurate stories about the USA that our corporate media won't touch, but don't expect Russia Today to give the straight scoop on Russia.  The network has little to do with daily life in Russia.

Its not a secret that Morsi was universally loathed by the people of Egypt.  He was cruel, heartless, and a despot elected in a rigged election.  He was the choice the choice of the International Banker's.   A Phoenix operation that removed one puppet, Mubarak, and replaced him with Morsi. And they didn't even have to change the monogramed towels in the Presidential Palace. We've seen the same tactics in the USA by the bankers, Bush replaced by Clinton (who was always in the Texas Camp despite being of the other party) followed by another Bush followed by Obama who continued GW Bush's tactics of "pre-emptive war", incarceration without trial, torture, and drone attacks.  We've been "phoenixed" so many times in our own country.

So when I saw the blatently pro-Zionist CNN roundly attack the ouster of the Muslim Brotherhood's Morsi, something smelled bad.  What's wrong with this picture?  Where's Waldo?  CNN placed live images of the pro-Morsi minority in tight camera shots in a split screen against the millions of the Egyptians who wanted him ousted as if there was some 50/50 divide in opinion in Egypt.  There was nothing of the of the kind!  Why would they do this unless they wanted to present in the public mind that further violence would be sectarian in nature? This was public democracy showing in force they didn't accept the rigged and fraudulent election financed by Wall Street, London and Tel Aviv that put Morsi into power.

The Muslim Brotherhood had its start under the Grand Mufti who was the only muslim member of the NAZI SS...the scourge of terror of the Jews during WWII.  So you'd think, anyone truly supporting Israel...would be glad to see this guy go...given the direct lineage of horror, unless the plot was so byzantine and more about Israel's deniable proxy wars in the middle east for the Rothschild clan.  

Gordon Duff makes a remarkable prediction in this article, which from my early morning TV viewing seems to be already coming true...  The good people of Egypt deserve better. -AK


http://www.veteranstoday.com/2013/07/05/game-over-for-morsi-israel/

“Game Over” for Morsi, Israel
Friday, July 5th, 2013 | Posted by Gordon Duff at Veterans Today

By Gordon Duff and Press TV

“Morsi’s rule was a game, little more, in fact, no more than the selling of a totalitarian regime built on suppression of freedom of thought and expression and the careful grooming of extremism and slavish adherence to what had been intended to be a highly secretive plot, one so complex, so convoluted that discovery was impossible.”

“GAME OVER” is what the massive laser light show in Tahrir Square in Egypt’s capital of Cairo is announcing to the cheering throngs.

The sign is more right than some in Egypt, than all in the West, can begin to understand.

Morsi’s rule was a game, little more, in fact, no more than the selling of a totalitarian regime built on suppression of freedom of thought and expression and the careful grooming of extremism and slavish adherence to what had been intended to be a highly secretive plot, one so complex, so convoluted that discovery was impossible.

The great game, Morsi trying to buy Egypt’s place at the table with the new “Masters of the Universe,” the coalition of Turkey’s resurgent Ottoman dreams, rumored to exist only in Erdogan’s diseased brain, Netanyahu’s endless quest to prove to mankind that depravity knows no bounds, but we only begin.

It goes much further, much deeper, layer upon layer, a grand design clearly intended to end all human moral considerations, replacing them with a new “relativism,” all thinly veiled hucksterism peddled by half-baked carnival conmen.

The con, selling “The Clash of Civilizations” as a “cover and deception” plan , covering the truth, deceiving any seeking enlightenment, meant to obscure the simple reality that a group of secret societies, some many centuries old, men serving an unseen master best described as “Satanic,” believe they have been chosen to oversee the end of humanity.

Insane as it sounds, the list of those seeking membership is endless. I don’t really think this is much of a secret anymore. No rational person could believe otherwise as we are drowning, in some cases literally, in evidence.

Only a fool would fail to see the patterns. Calling them predators is too generous. Our “elites” are more akin to a nasty strain of syphilis. You know the names, Morsi was simply trying to get on the list. Let’s be honest, I don’t think Morsi really made it.

Well, with “Game Over,” one thing is for sure, the people of Egypt and their army weren’t as easily fooled as the American people were after 9/11.

Most agree that the turning point for the army was Morsi’s call for war against Syria. Those still harboring illusions as to Morsi, excusing his behavior as “unbalanced” or “insane,” simply weren’t paying attention.

The American media had no trouble either, saw no inconsistencies in his betrayal of the Palestinians, his systematic sabotage of Egypt’s economy, his curious political alignments, neocons in America, Likudists in Israel and Al Qaeda in Syria.

Americans have gained a delightful “moral flexibility,” an ability to rationalize, to betray, to deceive and be deceived and they seem to love it.

The Egyptian people saw, the army saw. Maybe it is simply that the West has so conditioned itself with absurdity and obfuscation that questioning anything, no matter how fanciful, seems, in itself, a pointless act. Perhaps I am giving too much credit.

Don’t let the door hit you on the way out

The ugliness Morsi brought with him, his slavishness to Israel, his soullessness, rode roughshod over Egypt’s people like a pharaoh’s curse.

Yet, as the dust settles, we know it isn’t really over, not yet. “Morsi 2.0” is waiting in the wings.
Morsi was “Mubarak 2.0.” The “Masters of the Universe” aren’t going to give up on destroying Egypt, not so easily.

We can expect the car bombs, the favorite of Mossad’s false-flag ‘bag of tricks.’ Sectarian violence, Tel Aviv hopes, will derail Egypt’s second try for real independence. Consider this a prediction.
Did you get your “talking points” today?

Across the world, the bloggers and pundits are scrambling to save Morsi, their handlers frantically emailing and faxing “talking points.” Coffers will open, cash payments for articles, even for slavish comment board spamming, an Israeli psyops practice carefully tracked by Jim W. Dean of Veterans Today.

As late as this morning, dozens of owned or rented “influencers” were attacking the Muslim Brotherhood as part of the worldwide Islamic conspiracy against all mankind.

Now, as thronging millions march through Egypt’s streets, celebrating the overthrow of a government that makes North Korea look like Iceland, those same “shills,” there is no other word that applies, have turned 180 degrees and are parroting the Talumdic gang’s talking points:

· Military coup
· Suspended constitution
· Morsi was Egypt’s first “freely elected” president

What kind of constitution allowed Morsi to imprison students for unfavorable “tweets?”
Then again, how many opponents did the Muslim Brotherhood “disappear?”

Consider this another prediction.

The lynchpin
Morsi was the Lynchpin to Israel’s strategy. Morsi wasn’t just another “pretty face,” no indeed! This was, and is, a world-class thug.

Taking a lead from the Bush, Blair, Netanyahu playbook, Morsi tried to create a feeling of victimization and hysteria, first unleashing an imaginary jihad on Syria, Egypt’s historical ally and one-time partner in the short-lived United Arab Republic.

His second ploy was a threat of war against Ethiopia based on half-baked rumors that their huge hydroelectric dam would interfere with the flow of the Nile.

The real role of Morsi was to isolate Egypt, turn it into the laughing stock of the Middle East, castrate its military and create base of operations for certain foreign intelligence agencies.

Morsi’s hydra
The events of today are not to be underestimated, they are monumental. Least of all, it can be shown that a real taste for freedom can’t be quelled with repackaged tyranny, except maybe in western nations like Canada, Germany, France and, just maybe, the United States.

Could the “developed nations” be the new political and intellectual “third world?”

As for the importance of Egypt as a slave satellite of Greater Israel, enough can’t be said. One needs only to look to Libya.

After the fall of Gaddafi, more a murder than a fall, actually, there has been a total news blackout on Libya. A carefully coordinated disinformation campaign, the “pro/anti-Zionists” of the left, 99% of whom have always been useless oxygen wasters, along with their “imperialist/bankster” warmongering friends, the other side of the same counterfeit coin, have sought to rob the Libyan people of credit for a very real sacrifice.

Toward that end, our media-mogul fact-twisting friends have sought to erase Gaddafi’s history, not just as a CIA asset and host to 20 years of P2 Gladio terrorism in Europe, but of his long military partnership with Israel, the evidence of which stoked Libyan fires for weeks.

Libya, with its vast oil and petrochemical wealth, has to be reined in. Morsi was part of that effort, holding down one flank, supporting the anti-government militias while conveying jihadists to do Israel’s dirty work in Syria.

In the process, a new generation of Al Qaeda terrorists will spread a generation of suffering, down through Africa, up into Europe and, of course, assuring Libya will suffer the fate of Iraq, war without end.

Tonight, Morsi no longer sits at that table. Egypt’s security services have been looking at foreign workers, language teachers, tourists who have lingered a bit too long.

Hundreds of young and helpful Israelis, many with “other” passports, have poured into Egypt to assist their blood enemy.

Morsi is gone, but will Egypt remain Israel’s colony?

Thursday, April 18, 2013

Israeli police head to US to aid in Boston Marathon bombing investigation

The head of the Israel Police,
 Major General Yohanan Danino
 (AFP Photo / Jack Guez)
http://rt.com/usa/police-israel-investigation-boston-009/

Israeli police head to US to aid in Boston Marathon bombing investigation

Published: Apr 17, 2013, 08:11 PM

The investigation into Mondays deadly bombing at the Boston Marathon has officially gone international: [why? what's wrong with our FBI?] law enforcement officials from Israel have been sent to the United States to assist in the probe.

Israel Police Chief Yohanan Danino says he has dispatched officials to Boston, Massachusetts, where they will meet with Federal Bureau of Investigation agents and other authorities, the Times of Israel Reports.

Citing an earlier report published by the newspaper Maariv, Times of Israel writes that Danino has dispatched police officers to participate in discussions that will center on the Boston Marathon bombings and deepening professional cooperation between the law enforcement agencies of both countries.

The paper reports that Israeli law enforcement planned the trip before the deadly pair of bombings on Monday that has so far claimed three lives, but the discussions will now shift focus in order to see how help from abroad can expand the investigation.

Monday, December 31, 2012

Israel's former foreign minister indicted on fraud charges

Avigdor Lieberman, then Israel's
 foreign minister, is shown during
 a Nov. 21 news conference at the
 prime minister's office in Jerusalem.
 (Abir Sultan / European Pressphoto Agency)

http://www.latimes.com/news/world/worldnow/la-fg-wn-former-israeli-official-lieberman-indicted-20121230,0,4069446.story
Israel's former foreign minister indicted on fraud charges

Ex-foreign minister indicted in Israel

By Batsheva Sobelman

December 30, 2012, 9:52 a.m.

JERUSALEM — Avigdor Lieberman, Israel's controversial former foreign minister, was indicted Sunday on charges of fraud and breach of trust.

The indictment, issued in a Jerusalem court, follows a long, drawn-out legal investigation into accusations of corruption against Lieberman, known for his uncompromising right-wing positions toward the Palestinians and Israel's own Arab population.

It also comes three weeks before general elections and casts a shadow over Prime Minister Benjamin Netanyahu's senior ally, whose political future depends on the legal outcome.

Originally investigated for more serious charges of money-laundering and bribery, Lieberman was ultimately indicted in a side case that grew out of the primary investigation over the past decade.

According to the indictment, Israeli investigators in confidence asked the Israeli  Embassy in Belarus to ask local authorities for discreet assistance on the probe into Lieberman’s activities. Israeli Ambassador Zeev Ben-Aryeh passed this information on to Lieberman when the latter, then deputy prime minister, visited Belarus in 2008.

Friday, December 14, 2012

IDF mum on stolen F-16 engines


I love how the galactics deal with these situations! :) 
Scrap metal thieves my foot.... like the Israelis don't keep their jets under guard?  -AK



http://defensetech.org/2012/12/12/idf-remains-mum-on-stolen-f-16-engines/

IDF mum on stolen F-16 engines
by BRYANT JORDAN on DECEMBER 12, 2012

An Israel Defense Forces spokesman says military police are investigating the theft of F-16 engines from an IDF base and will pass along their findings to military legal officials when finished “if deemed necessary.

“The IDF prides itself on its level of professionalism, which obviously extends to security on military bases. Due to the ongoing investigation, we cannot comment further at this point,” Capt. Eytan Buchman told Defense Tech in an email.

The IDF for now is saying only parts were stolen, though Israeli media – from the Hebrew-language website Walla, which broke the story, to the Jerusalem Post and others, say several engines were taken. Buchman told Defense Tech that because of the ongoing investigation he could not say exactly what was taken.

The Israelis had an equally embarrassing theft about 18 months ago, when eight F-15 and F-16 engines were stolen from Tel Nof air base near Jerusalem.

Buchman also was not able to answer questions related to those thefts.

“I am still waiting from the military censor to see whether we can pass on information,” he said.

The IDF has played down the seriousness of the losses, noting the engines are older models. But American defense and military analysts have said there is still classified technology in the engines that a competing nation could uncover by taking them apart.

In both cases, the IDF has suggested the thefts were c carried out by people intending to sell the materials for scrap.

Tuesday, November 6, 2012

Israel and Iran hold 'positive' nuclear talks in Brussels



http://www.guardian.co.uk/world/2012/nov/05/israel-iran-brussels-nuclear-conference

Israel and Iran hold 'positive' nuclear talks in Brussels

Brussels conference could help pave way for full international conference on banning weapons of mass destruction in Middle East

Julian Borger, diplomatic editor
guardian.co.uk, Monday 5 November 2012 12.48 EST

The Iranian ambassador to the International Atomic Energy Agency, Ali Asghar Soltanieh, centre, is among those taking part in the talks. Photograph: AFP/Getty
Israeli and Iranian officials are taking part in a on nuclear proliferation meeting in Brussels on Monday, in the hope of paving the way for a full international conference in the next few months on banning nuclear arms and other weapons of mass destruction from the Middle East.

A handful of officials from both Israel and Iran are involved in the two-day event, ostensibly in their capacity as private citizens, in what was billed as an academic seminar.

But the delegations are led by senior officials and have the permission of their respective governments to take part in an informal discussion with representatives from about 10 Arab states, US officials and European moderators to explore the possibility of holding a UN-sponsored conference on establishing a WMD-free zone in the Middle East.

Tuesday, October 9, 2012

Thank God These People Won't Succeed!!!



The attempt to cause chaos and war in the middle east continues.  These two videos are mind boggling.
Further verification of what Benjamin Fulford and others have been saying for months.

We know these people are being restrained by higher forces, as another timeline other than destruction is on the agenda for this year.  Still...the unmitigated audacity of these people and their complete disregard for human life is astounding. They don't even hide it anymore...they truly expect to get away with it all.











Saturday, September 8, 2012

Benjamin Fulford: Syria, Russia, Egypt and China



I think this interviewer got Benjamin out of bed for this interview...ahh the life between time zones!