Showing posts with label Russia. Show all posts
Showing posts with label Russia. Show all posts

Sunday, November 16, 2014

Moments before the crash of Boeing aircraft (MH17) near Donetsk - a unique video frame has been found and analyzed


Lots of things can be faked digitally, so keep that in mind.  But one thing has bothered me about this whole MH17 thing, is attacking it does not fit the Russian mindset.  Russians like chess and strategy, and they like complicated scenarios and thinking about them and plotting 5 moves ahead.  The downing of MH17 was either ham-fisted knuckle-headedness, or cold-blooded murderous calculation to impose blame where it doesn't belong.  Doesn't seem to fit the way Putin works, Brezhnev perhaps, Putin...no way.  The conflict in the Ukraine is about the Petro-dollar and maintaining it and pipelines in Western oligarchs hands.  Every recent war in the middle east and near east sits on top of strategic existing or proposed oil and gas pipelines, Afghanistan being no exception to that.  -AK


Moments before the crash of Boeing aircraft near Donetsk - a unique video frame has been found and analyzed

A source provided a sensational shot, presumably made by foreign spy satellite in the last seconds of flight Malaysian Boeing aircraft over Ukraine.


Translated with Google translate and edited into American standard phrasing...as best as I can determine... -AK

On the eve of an important meeting of world leaders - at the summit of the "Big Twenty" in Australia - the theme of the investigation of the death of the passengers of flight for more than relevant. Frame speaks in favor of the version that is in the West almost [never] said.

But, hello!


Back in August, Russian Union of Engineers published its report on the possible causes of the accident, which spreads widely in the media and on the Internet. Experts conducted a detailed analysis of all information available from all sources, produced technical calculations and elaborated version of the causes of the destruction of the Boeing.

Expert conclusion: the only technically possible version - downing of the Malaysian ship using rocket and cannon armament of another aircraft. We draw attention to one point in the report - the absence of any credible evidence of any launch of ”ground-to-air” missiles. To begin with the "bogey" accompanied by a cloud of fire, a deafening roar, audible within a radius of 10 kilometers, and contrails, which is clearly observed in the sky up to 10 minutes.

In short, it was not likely there was a “bogey" starting from the ground. In the presence of a disaster area dozens of professional observers from all sides and thousands of lay people, no one has seen or recorded anything. And planes were seen and their positions fixed. And it was certainly not Russian planes. Experts arguments were heard on the Internet report and was translated into English and German.

"At the same time we began to receive large amounts of information, among which was a different material, engineering calculations, and ultimately on the 12th [of November] we got it here," - said the first vice-president of the Russian Union of Engineers Ivan Andrievsky.

"I fully agree with the results of your analysis of the causes of the destruction of the Boeing aircraft"- says the man who introduced himself as a graduate of MIT, with twenty years experience aviation expert George Bilt. - The Boeing was shot down by fighter jet chasing him. At first the crew fired the gun, then the cabin was struck by an ”air-air" to missile, when the right engine and the right wing heat was locked on with the missile homing system."

The picture, which clearly shows the launch from the left wing fighter exactly the cockpit, was attached to an e-mail. The terrain, weather, aircraft dimension picture is fully consistent with the circumstances of the accident.

"We saw a space satellite picture taken in low earth orbit. This is usual with such pictures for general Intelligence of air, ground and space. In accordance with the coordinates specified in the picture, we can assume that the picture was taken from the American or British satellite. We conducted a detailed analysis of the image and no sign of a fake is revealed, "- said the first vice-president of the Russian Union of Engineers Ivan Andrievsky.

All versions have to be considered, including the notorious “bogey". The man who sent a picture in which can be seen as the MiG-29 destroys the passenger Boeing aircraft, [the pilot] whoever he was, is of course, a professional. To forge such requires even more effort than to access such information. 

Lord, you have these pictures! Or more! Present them now! Hands on the table! Because at the moment there is every reason to believe that the government committed a crime by those who destroyed the aircraft deliberately and cynically. And those who deliberately and cynically hide it have access  to comprehensive information.


See the original material on http://www.1tv.ru/news/leontiev/271824

Monday, November 10, 2014

WTF, Russia’s domestic Internet traffic mysteriously passes through Chinese routers

BRICS INTERNET ALTERNATIVE



This is significant news...this means the BRICS are now separating their Internet traffic to their own networks outside the US/UK/EU controlled networks...  This is not accidental.  Its starting...  -AK

http://arstechnica.com/security/2014/11/wtf-russias-domestic-internet-traffic-mysteriously-passes-through-china/


WTF, Russia’s domestic Internet traffic mysteriously passes through Chinese routers

Unexplained diversion underscores insecurity of Net's global routing system.

by Dan Goodin - Nov 9 2014, 6:00pm WET

Dyn Research

Domestic Internet traffic traveling inside the borders of Russia has repeatedly been rerouted outside of the country under an unexplained series of events that degrades performance and could compromise the security of Russian communications.

The finding, reported Thursday in a blog post published by Internet monitoring service Dyn, underscores the fragility of the border gateway protocol (BGP), which forms the underpinning of the Internet's global routing system. In this case, domestic Russian traffic was repeatedly routed to routers operated by China Telecom, a firm with close ties to that country's government. When huge amounts of traffic are diverted to far-away regions before ultimately reaching their final destination, it increases the chances hackers with the ability to monitor the connections have monitored or even altered some of the communications. A similar concern emerged last year, when Dyn found big chunks of traffic belonging to US banks, government agencies, and network service providers had been improperly routed through Belarusian or Icelandic service providers.

The hijacking of Russian traffic is linked to last year's peering agreement between Russian mobile provider Vimpelcom and China Telecom. [...then its not hijacking is it? Its planned! -AK] The pact allowed the firms to save money by having some of their traffic carried over the other's network rather than through a more expensive transit operator.

On multiple occasions since then, according to Dyn, communications destined for Russia has followed extremely round-about routes that take the traffic into China before sending it on to its final stop. Doug Madory, director of internet analysis at Dyn, wrote:

Even Internet paths from Moscow to other parts of Russia were forced through China Telecom’s routers. In the following example, a traceroute from Moscow is taken by Vimpelcom to Frankfurt, handed over to China Telecom’s routers in Frankfurt and, (mercifully) redirected back into Russia via Megafon without getting directed out to Shanghai. (This diversion of domestic Russian traffic is illustrated in the graphic at the beginning of this blog.) 
trace from Moscow, Russia to Yaroslavl, Russia at 13:13 Aug 05, 2014
1 *
2 194.154.89.125 (Vimpelcom, Moscow, RU) 0.542ms
3 79.104.235.74 mx01.Frankfurt.gldn.net 37.006ms
4 118.85.204.57 beeline-gw4.china-telecom.net 39.505ms
5 213.248.84.185 ffm-b10-link.telia.net 41.481ms
6 62.115.137.180 ffm-bb2-link.telia.net 42.227ms
7 80.91.251.159 s-bb4-link.telia.net 42.894ms
8 213.155.133.105 s-b2-link.telia.net 41.528ms
9 80.239.128.234 megafon-ic-151430-s-b2.c.telia.net 42.707ms
10 *
11 78.25.73.42 (MegaFon, Volga,RU) 49.992ms
12 213.187.127.98 ysu1-ccr1036-1.yar.ru 50.301ms
13 213.187.117.230 (NETIS Telecom, Yaroslavl’, RU) 54.769ms
BGP is such a complex framework that improper routing of this type can often be the result of human error by engineers acting in good faith. But the same complexity and lack of security can just as easily be abused by hackers, government snoops, or vandals. Madory recommends operators of large networks carefully monitor the routes their traffic traverses and to filter the routes they receive. "Without both measures, your traffic could be easily misdirected, potentially hurting both the performance and security of your Internet communications," he warned.

Article updated to edit headline.

Sunday, November 9, 2014

Putin: ‘Love is the meaning of life’

Russian President Vladimir Putin. (RIA Novosti/Michael Klimentyev)
Russian President Vladimir Putin.
(RIA Novosti/Michael Klimentyev)

http://rt.com/news/203339-putin-love-meaning-life/


Putin: ‘Love is the meaning of life’
Published time: November 07, 2014 20:21 Get short URL

Vladimir Putin is known for his sharp wit, but musings on love are a relative novelty. In an unexpected remark Friday, the Russian president spoke of the “meaning of life,” saying that for him “in general” it is love that matters.

Briefly digressing from politics, Putin ventured a philosophical observation that “multifaceted” love is the basis of all actions and the essence of being.

"The meaning of our whole life and existence is love," Putin told his audience at the 15th Congress of the Russian Geographical Society. "It is love for the family, for the children, for the motherland. This is a multifaceted phenomenon; it lies at heart of any of our behaviors."

Putin, who chairs the board of trustees at the Russian Geographical Society, went on to express his hopes that “joint work” would help strengthen love for the motherland.

"It is exactly the top priority which all of us should go after, and I am absolutely sure that we will succeed," he added.

Putin has spoken at length about the necessity to attract more interest in geography among younger Russians, saying it “can and should be one of the most interesting subjects in school.”

The president also suggested launching a National Geographical Quiz for testing knowledge in this field.

Wednesday, October 15, 2014

ZEROHEDGE: Crude Oil Prices Crashing....


http://www.zerohedge.com/news/2014-10-14/crude-crashing-brent-most-oversold-ever

Crude Crashing: Brent Is Most. Oversold. EVER

Tyler Durden's picture
 
Yesterday we lamented the ridiculously oversold levels in West Texas Intermediate, which as BofA calculated, has hit "oversold" levels for only the third time in six years. We assumed that this could be the basis for a short-term rebound. We were wrong, because we clearly had no idea just how determined the Saudis are to crush Putin into the ground courtesy of plunging oil prices.
As of moments ago, WTI has tumbled nearly $4, some 5%, to just over $81...

... which just goes to show how idiotic any reliance on charts is in a centrally-planned world, in which commodities are nothing but political weapons. Bottom line: based on its weekly RSI chart, WTI has just hit the most oversold levels since Lehman.


But to our rather great dismay, what is gong on with Brent turned out to be far worse, and as the weekly RSI indicator shows the selloff in Brent is now the worst, well, ever!

In other news: Andrew Hall, our condolences.

Sunday, September 21, 2014

Jim Willie: The Crash Heard Round the World- Saudis to Reject USD for Oil Payments


From: http://goo.gl/rbD2MT

Jim Willie: The Crash Heard Round the World- Saudis to Reject USD for Oil Payments
Posted on September 21, 2014

Putin kicked out the Rothschild bankers from his country.[Ahem... my Russian friend tells me the Bank of Russia is still Rothschild controlled central bank and enjoys the same immunity from prosecution from the Russian government the US Federal Reserve has in the USA... -AK ] Putin interrupted the US Govt heroin trade supply routes out of Afghanistan. Like Abraham Lincoln 150 years ago, the elite banker chambers wish to remove Putin and to suppress Russia, but the sprawling nation has joined at the hip with China.  Thus Russia cannot be isolated any more than a bear can be bear hugged.  The nation spans 12 time zones and is a top supplier of numerous important commodities. The Russia & China bond is growing and will result in a marriage, the consummation being a baby called the Gold Trade Standard.

The King Dollar is being displaced, kicked off its throne.  Its squire the Petro-Dollar is undergoing demise.  The Ukraine War is the US Dollar Waterloo event.

The Saudi rejection of the USD in exclusive oil payments will be the crash heard around the world.

Thursday, September 4, 2014

Warning to the World: Washington and its NATO & EU Vassals are Insane

Crazy Uncle Sam


http://www.degaray.com/misc/143-Reality-Behind-Europe.html#Warning_to_the_World:_Washington_and_its

03-Sep-2014

Warning to the World: Washington and its NATO & EU Vassals are Insane

Paul Craig Roberts · September 3, 2014

Herbert E. Meyer, a nutcase who was a special assistant to the CIA director for a period during the Reagan administration, has penned an article calling for Russian President Putin’s assassination. If we have “ to get him out of the Kremlin feet-first with a bullet hole in the back of his head, that would be okay with us.”

As the crazed Meyer illustrates, the insanity that Washington has released upon the world knows no restraint. Jose Manual Barroso, installed as Washington’s puppet as European Commission President, misrepresented his recent confidential telephone conversation with Russia’s President Putin by telling the media that Putin issued a threat: “If I want to, I can take Kiev in two weeks.”

Clearly, Putin did not issue a threat. A threat would be inconsistent with Putin’s entire unprovocative approach to the strategic threat that Washington and its NATO puppets have brought to Russia in Ukraine. Russia’s permanent representative to the EU, Vladimir Chizhov, said that if Barroso’s lie stands, Russia will make public the full recording of the conversation

Anyone familiar with the disparity between the Ukrainian and Russian militaries, knows full well that it would take the Russian military 14 hours, not 14 days, to take all of Ukraine. Just remember what happened to the American and Israeli trained and equipped Georgian Army when Washington set its stupid Georgian puppets on South Ossetia. The American and Israeli trained and equipped Georgian army collapsed under Russian counterattack in 5 hours.

The lie that Washington’s puppet Barroso told was not worthy of a serious person. But where in Europe is there a serious person in power? Nowhere. The few serious people are all out of power. Consider the NATO Secretary General, Anders Rasmussen. He was a prime minister of Denmark who saw he could rise beyond Denmark by serving as Washington’s puppet. As prime minister he strongly supported Washington’s illegal invasion of Iraq, declaring that “we know that Saddam Hussein has weapons of mass destruction.” Of course, the fool didn’t know any such thing, and why would it matter if Iraq did have such weapons. Many countries have weapons of mass destruction.

According to the rule that anyone who serves Washington is elevated, the cipher Rasmussen was elevated.

The problem with elevating unprincipled fools is that they risk the world for their career. Rasmussen has now put the entirety of Eastern and Western Europe at risk of annihilation. Rasmussen has announced the creation of a blitzkrieg spearhead force capable of blitzkrieg attack on Russia. What Washington’s puppet calls “the Readiness Action Plan” is justified as a response to “Russia’s aggressive behavior in Ukraine.”

Sunday, August 31, 2014

Strange transformation of Thai Buddhist DMC satellite channel to Ukraine Today TV




A screen shot of the mysterious DMC Thai Buddhist Evangelical Channel, the channel does a lot of sound frequency "toning" on viewers...  Most of the summer the channel was recruiting monks to be ordained in an almost Christian evangelical style campaign that seemed very untypical to the Buddhist traditions found around the world.

This is one of the typical kitchey cartoons that ran on the channel. Reminds me a bit of "The Fruity Oatey Bar" sequence in the movie Serenity where River Tam gets programmed by a subliminal advertising cartoon...


Strange transformation of Thai Buddhist  DMC satellite channel to Ukraine Today TV
By American Kabuki

There's a strange change in the last couple of weeks on a satellite TV channel called DMC, run by the Dhammakaya (pronounced tah-mah-guy) Buddhist sect.  Gone are the monks and priests and in its place is Ukraine's answer to Russia Today, Ukraine Today.  Hmmmmmm.... WTF???

What I found curious about this channel was its approach, heavily modeled after American Christian fundamentalist evangelism, especially in the way it recruits new monks and the way it raises money. I have never encountered Thai Buddhist of this genre of Buddhist when I lived in California, and there are a lot of Thai temples in California.  Its definitely outside the main stream of Thai Buddhism.

What's really strange is the transformation of this satellite channel to a Ukrainian Today propaganda network which begs the question of what is the link between the Thai DMC channel and the Ukraine?

So I decided to do a little digging on Dhammakaya and Ukraine Today...

AK Note: Just to be clear I abhor "cult watch" groups. I was once in a small American christian sect and spent the good part of 15 years attempting to transform that group. I walked a good many people through the process of leaving the mind control of that religion. And mostly all it took was a listening ear and letting people tell their story.
There is no standard definition of sect or cult, and it usually means a religion smaller than your own because nobody considers their flavor of religion to be a cult. Its always someone else's religion or spiritual practice.  I had first hand encounters with "cult watchers" in 1995 and they only showed up after we had already began the Internet based reformation of the sect I was in, and they took credit for changes they had nothing to do with.  More often they were a hindrance to change demanding adherence their own set of beliefs rather than the consciousness and heart each individual.   
They are a form of thought police, and most of them exist solely to make money writing books on cults.  Its a racket, and seems to appeal to the most judgmental of people.  I was quoted in one book in 1995 as to my opinion of the sincerity of the leaders of the organization I was in, by Rev. George Mather, author of the book "The Kingdom of the Cults". George Mather is scion of Cotton Mather, the man who led the Salem Witch trials. Seems cult watching ran in his family, and in his grandfather's case led to the death of innocent people.
Its not a new thing... its a form of inquisition in drag...or at best control through peer pressure.  When people begin to stray from one holding pen of thought, somebody is sure to come along and try to bring them into another. Nothing is more feared than open and honest inquiry of beliefs by the religious establishments. 
So when you read "dangerous new sect" below, take it with a grain of salt.  Buddhists are more prone to self-immolate, and that is usually a political protest against oppression, they never strap on a suicide belt of C4. 
There is interesting information in the article below, but keep in the mind the judgement factor.    I do wonder at what the link is between this Buddhist sect and Ukraine Today.  I suspect its a CIA link....and somebody needed a satellite channel in a hurry.

 http://www2.kenyon.edu/Depts/Religion/Fac/Adler/Reln260/Dhammakaya.htm
August 13, 1999
PATHUM THANI JOURNAL
Most Serene of Sects Creates Uproar in Buddhism
By SETH MYDANS

PATHUM THANI, Thailand -- The sheer psychic power of 30,000 people meditating together can make miracles happen, say the monks here at the headquarters of Thailand's biggest, richest and -- to the established priesthood -- most dangerous new Buddhist sect. Last Oct. 5, for example. 
In the harsh heat of the afternoon, worshipers say, the sun seemed to soften above them into a cool crystal ball. Then the vivid image of the sect's founder materialized within the ball, deep in meditation along with his followers. "Tens of thousands of people saw it," said Chuleeporn Chungrangsee, a witness. "Some saw only a halo effect. Some saw the sun spinning in rainbow colors."



The spectacle was reported widely in Thai newspapers, along with pictures of the sect's newly constructed temple, a vast, low-slung building that sits in the dry fields, 30 miles north of Bangkok, looking like a slightly menacing flying saucer. People suddenly became aware that a huge and unsettling religious movement had been growing in their midst and had put up by far the largest temple in the land.
The movement calls itself Dhammakaya (pronounced tah-mah-guy), and the circular shape of its main temple is meant to represent the universe, a fitting symbol: Its leaders intend it to become the central landmark of world Buddhism, a sort of Vatican or Mecca for their faith, whether the established hierarchy likes it or not. Already the movement claims to have more than 100,000 followers who gather in temples around Thailand and 10 foreign countries, including the United States. 
Religious scholars and commentators say this is a movement for its time -- a sign of the failure of the established priesthood in Thailand to minister to a changing, modernizing nation. Dhammakaya, they say, offers solace to Thailand's newly affluent middle class -- with its newly acquired middle-class angst -- left reeling and rootless by two decades of heady economic growth followed two years ago by a sudden and dislocating crash. "We forgot where we were going," said Manit Rattanasuwan, an advertising executive who worships in Pathum Thani. "Our youngsters want to be like Westerners, with their music and clothes and outgoing style, not so serious about life. And the old traditions cannot deal with that." 
Another worshiper, Penchara Asavasopon, managing director of an executive-search company, offered a familiar middle-class complaint. "These days we hardly find time for the children, for the family," she said. "We have all these problems with teen-agers, with drugs, so many things. So we are looking for some activities that the whole family can do together, like meditation." 
And then there is making money. Over the last two decades, many here say, it has become a national pursuit, as much a part of today's Thai culture as its Buddhist traditions. That's fine with Dhammakaya. "The audience is the globalizing middle class, and Dhammakaya is telling people they can have it both ways," said Suwanna Satha-Anand, a professor of philosophy at Chulalongkorn University. "It is trying to transform Buddhism to make it comfortable with both capitalism and consumer culture." For example, she said: "One teaching is, you make money Monday to Friday, then on Saturday and Sunday you come to the temple and meditate and your mind will be more supple and clear so that on Monday you can make more money."
[Oh doesn't that sound a lot like the prosperity theology of various American Fundamentalist sects??? -AK] 
All of this has thrown Thai Buddhism into an uproar. The sect's leader, Phra Dhammachayo, 55, has been accused of fraud and embezzlement as well as religious heresy. Newspapers are filled with demands that he be tried or defrocked or both. The top body of Thai Buddhism, the Sangha, has demanded the abbot's removal and has summoned him for questioning -- all of which he has ignored, only deepening the public's sense that the traditional religious structure has become weak and irrelevant.
The controversy strikes at the cultural heart of Thailand, where Buddhism is a state religion in all but name and most of the country's 60 million people follow the established religion. There are 40,000 temples in Thailand and 300,000 full-time monks, whose numbers are augmented each year by tens of thousands of young men who enter the monkhood for a short stay. 
But respect for the monkhood has been shaken in recent years by scandals involving corruption and criminality. Monks frequently attract followers and make money by telling fortunes and suggesting lucky lottery numbers. "To put it in a nutshell, traditional Buddhism does not cater for modern Thai people, only for those who go to temples for superstitions or astrologers or fortune telling," said Sulak Sivaraksa, a Buddhist scholar and social critic. "Otherwise people only care about the temples for funeral services and car parking." Many temples make extra money by letting out their grounds for parking.
Or in other words, said Kavi Chongkitavarn, a columnist for the Nation, an English-language daily: "It is Jurassic Park." 
Ms. Suwanna offered a telling detail. "Over 95 percent of all the textbooks the monks read today were either written, revised or supervised by one monk, and that monk lived almost one century ago," she said. By contrast, Wat Dhammakaya, the main temple, is modern: clean, efficient, quiet, with a huge underground garage and ample bathroom facilities. Almost all its monks have college degrees, while most other monks have only minimal education. 
Unlike most temples, this one is a place where people come to spend the day, eating and meditating together. Dressed mostly in white -- a sign of purity -- they sit cross-legged in a huge open-sided hangar, with the distant abbot cloned conveniently on hundreds of television monitors. Insulated from the traffic, the pollution and the abandoned, half-built office buildings of Bangkok, the giant temple offers its adherents a vague, one-world utopianism that has as much in common with New Age optimism as with Buddhism. "World peace through inner peace," proclaims the temple's literature. 
"Maybe the new religion is peacefulness," Manit said. "Maybe we can share that. Share the similarities, avoid the differences; that is what we always say." He added: "We are at the forefront. Maybe that is why we are being attacked."
Copyright 1999 The New York Times Company



WIKIPEDIA: [EMPHASIS MINE -AK] 


Dhammakaya Foundation
The Dhammakāya Foundation was founded in 1916 in Thailand by Phramongkolthepmuni, the abbot of Wat Paknam Bhasicharoen. Following the death of Phra Monkolthepmuni, the Foundation's work was continued by his disciple, Khun Yay Mahā Ratana Upāsikā Chandra Khonnokyoong, a Buddhist mae chi. In 1970, a temple, called Wat Phra Dhammakaya, was constructed as a home for the movement. Located in Khlong Luang, Pathum Thani Province, the temple was intended to become an international center for the study of meditation.

Wat Phra Dhammakaya[edit]

Main article: Wat Phra Dhammakaya

The Memorial Hall of Phramonkolthepmuni

Ordination ceremony for new monks at Wat Phra Dhammakaya
Wat Phra Dhammakaya is a Buddhist temple (wat) in Khlong Luang District, Pathum Thani Province north of Bangkok, Thailand. It was established on Magha Puja Day, 20 February 1970, on an eighty-acre (320,000 m²) plot of land donated by Lady Prayat Phaetayapongsa-visudhathibodi. The site, sixteen kilometres north of Bangkok International Airport, was originally called 'Soon Buddacakk-patipatthamm'. From acidic paddy fields, a woodland was created: a parkland for meditators. The foundation stone for the main chapel laid by H.R.H. Princess Maha Chakri Sirindhorn on behalf of H.M. the King in December 1977 marked the official foundation of the centre as a temple—Wat Phra Dhammakaya. The movement produced a CDROM[11] of the Pali Buddhist Scriptures in cooperation with the Pali Text Society in 1995 and by the year 2000 its monastic students were the most successful Pali students in Thailand.[12]

Public accusations of 1999–2002[edit]

The Dhammakāya Foundation has been subject to its share of controversy. In 1999[13][14] and again in 2002,[15][16] leaders of the organization were accused of charges ranging from fraud and embezzlement to corruption. At that time social critic Sulak Sivaraksa criticized the Dhammakaya Movement for promoting greed by emphasizing donations to the temple as a way to make merit. Widespread negative media coverage a this time was symptomatic of the movement being made the scapegoat for commercial malpractice in the Thai Buddhist temple community[17][18] in the wake of the 1997 Asian Financial Crisis.[19][20]
In 2006 the Thai National Office for Buddhism cleared the Dhammakaya Foundation and Phrathepyanmahamuni of all accusations[21] when Phrarajbhavanavisudh agreed to return all the allegedly embezzled funds to name of his temple. Phrarajbhavanavisudh was subsequently restored to the position of abbot of Wat Phra Dhammakaya.[22]

Present[edit]

Under the leadership of president Phrathepyanmahamuni (Luang Phaw Dhammajayo, b.1944), the image of the Dhammakāya Foundation has made a recovery, and in 2004-5 had received further recognition for its contribution to world peace from organizations such as the World Health Organization, the Thai Senate, and several peoples' associations in the South of Thailand. The Dhammakaya Movement continues to influence millions of people in Thailand and worldwide to practice Dhammakaya meditation. The movement has set up Dhammakaya Open University in Azusa, California in 2003 to offer degree courses in Buddhist studies. It has also encouraged Thais to quit drinking and smoking through the activities of anti-drinking and anti-smoking programs. World Health Organization (WHO) presented the 2004 World No Tobacco Day Award for this work on 31 May 2004[23] [5]
The movement has expanded branches to over eighteen countries worldwide and is promoted via a Buddhist satellite network or Dhamma Media Channel (DMC.TV) with 24 hour-a-day Dharma and meditation teachings broadcast to worldwide.
Accusations that the Thai Government had financed the activities at Wat Phra Dhammakaya were made in a letter by Sulak Sivalaksa on 10 May 2010[24] but the government issued a press release on 12 May to deny the accusations.[25]
On March 31, 2014, Dhammayaka Foundation held alms offering to the abbots or the representatives of 323 temples in the four sountern provinces of Thailand. This kind of event has constantly been held for 10 years. And this is the 100th alms offering to the temples in the four southern provinces.[26]


Wikipedia says this about the channel:

DMC.TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Dhamma Media Channel
Logo dmc2.png
Type Satellite network, Cable network
Country Thailand Thailand
Availability worldwide via internet stream
Slogan The secrets of life revealed;
The only one channel
Launch date
October 7, 2001
Official website
http://www.dmc.tv
DMC.TV is a Thai cable television channel concerned with Buddhism. Its main taglines are "the secrets of life revealed" and "the only one channel" (sic).
The channel is owned by the Dhamma Education for Environment Foundation. DMC stands for the Dhamma Media Channel. It uses content from real life, and advertises itself as being suitable for people of all ages and religious persuasions. It broadcasts songs, documentaries, and cartoons 24 hours a day.
The channel frequently discusses the "Eternal Questions", such as the meaning of life, afterlife destinations, whether life is predestined, whether heaven and hell exist, how the Law of Karma works and the existence of black magic and the supernatural. The dangers of drugs and alcohol are often mentioned.
Thaicom5 Frequency 3600/H/SR-26667 V0525/A5644/PCR0525

Recognition

In July 2007 DMC.TV was awarded twelve Telly Awards for the following programmes: Dasa Jata Jataka (Religion/Spirituality & Edutainment awards), No Tobacco No Alcohol (Social Issues, Health & Wellness, Motivation and Religion/Spirituality awards), The Fifth Major Hell (Use of Animation and Religion/Spirituality awards), The Song of Lord Buddha (Edutainment award), Inner Dream Kindergarten (Religion/Spirituality and Children's audience award) andCase Study: The Law of Karma (Religion/Spirituality award).[1]

References

  1. Jump up^ award made in the name 'Dhammakaya Foundation' at the following website http://tellyawards.com/winners/list/?l=D&pageNum_winners=25&totalRows_winners=1474&event=&category=
[hide]
The Organization
Major Teachers
Meditation Practice
Academic
Media Channel
  • DMC.TV
Head Office
Overseas Missiology
Stub icon This article about a television station is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.
http://it.wikipedia.org/wiki/DMC.TV




This channel is now mysteriously displaying on satellite as UKRAINE TODAY... a Ukraine's answer to Russia Today it seems....

© EPA / SERGEY DOLZHENKO KIEV,

Ukraine Today television goes on air
World  August 24, 5:30 UTC+4
“The broadcast is 24 hours a day, seven days a week in the English language,” the report reads 
August 24, 4:44 /ITAR-TASS/. 
International news television channel Ukraine Today goes on air on Sunday, Ukraine’s 1+1 Media reported on its website. 
“The broadcast is 24 hours a day, seven days a week in the English language,” the report reads. “The information is updated permanently.” 
UNIAN TV is licensed to broadcast Ukraine Today, UNIAN agency said earlier.
Ukraine Today programmes will be broadcasted to Ukraine, most Europe and Russia, UNIAN said. 
From 2015, the programmes will be available in the U.S. territory. Later on, the channel will produce programmes in the Russian language. 
Ukraine’s national council on television and radio says Ukraine Today invites cable operators in Europe to re-broadcast its programmes. Priority directions are the UK, Germany and France. Ukraine Today employs foreign reporters [from the accents I've heard on it they are American reporters -AK], who have been working in Ukraine for long times.

Found this here: http://www.dishtrakers.com/forum/viewtopic.php?f=131&t=12257&p=42377&hilit=ukraine+today&sid=448f993adf209afd0882e08ca07385af#p42377

Newly added TV channels
Dusk International (undefined, Various): Eutelsat 16A (2014-08-15)
A1 HD TV (Bosnia and Herzegovina, General): Eutelsat 16A (2014-08-15)
Ukraine Today Ukraine Today (Ukraine, News): Hot Bird 13D (2014-08-12)
Sky Sport Plus (Italy, Sport): Hot Bird 13B (2014-08-12)
Home Store (United Kingdom, Teleshopping): Eutelsat 28A (2014-08-10)
JML Store (United Kingdom, Teleshopping): Astra 2E (2014-08-10)
MTV Summer (United Kingdom, Music): Astra 2A (2014-08-10)
Tru TV (United Kingdom, Entertainment): Astra 2F (2014-08-10)
Food Russia HD (Russia, Cooking): Telstar 12 (2014-08-09)
Daloaa TV (undefined, Various): Eutelsat 7 West A (2014-08-09)
ORF Sport+ HD (Austria, Sport): Astra 1KR (2014-08-06)
ORF III HD (Austria, General): Astra 1KR (2014-08-06)
Aum TV (undefined, Various): Eutelsat 9A (2014-08-06)
Al Sharqiya HD (undefined, Various): Eutelsat 7 West A (2014-08-06)
Rabinovich TV (Russia, Various): Astra 4A (2014-08-06)



Sunday, August 31, 2014
Ukraine

Ukrainian Media Group Launches 24-Hour English TV Channel

A screengrab of Ukraine Today's YouTube channel 
http://www.rferl.org/content/ukraine-today-new-tv-channel-launched/26547921.html

By RFE/RL
August 24, 2014

A new 24-hour English-language television channel called "Ukraine Today" began satellite and internet broadcasting from Kyiv on August 24 with news stories about developments in Ukraine.

The channel uses a "UT" logo and is part of Ukraine's 1+1 Media Group – which includes eight Ukrainian television channels and five online news platforms.

Oleksandr Tkachenko, the general director of the 1+1 Media Group, says Ukraine Today is challenging "a large-scale information war" by Russian state media, which he accuses of broadcasting "lies and distortions" about Ukraine to support of the agenda of Russian President Vladimir Putin.

The new channel is headed Ukrainian journalist Tetyana Pushnova, a former editor for the 1+1 Media Group's TSN website.

The channel reportedly plans to start satellite broadcasts to the United States in the future and to eventually broadcast in the Russian language.



Thursday, August 21, 2014

RUSSIA FORCES ITS POPULAR BLOGGERS TO REGISTER — OR ELSE



http://www.blacklistednews.com/Russia_Forces_Its_Popular_Bloggers_to_Register_%E2%80%94_Or_Else/37391/0/38/38/Y/M.html

RUSSIA FORCES ITS POPULAR BLOGGERS TO REGISTER — OR ELSE

August 20, 2014

SOURCE: CRYPTOGON

VIA: BLOOMBERG:

Russian President Vladimir Putin is taking names. Potentially thousands.

The former KGB colonel, concerned with how social media can be used to undermine his authority, this month expanded his regulation of media to the blogosphere, requiring those with at least 3,000 daily readers to register their real names and contact information. So far, about 580 bloggers in Russia have applied to register with the country’s communications regulator Roskomnadzor.

The government says this is needed so it can remove inaccurate or defamatory information on the Internet. But some bloggers fear it will limit free speech, allow Putin to close down blogs he doesn’t like and give him an excuse to block sites such as Twitter in the future.

The total number of bloggers who are required to register may be several thousand. Roskomnadzor may shut down the accounts of those who don’t follow the new rule. Roskomnadzor sent Eduard Limonov and Boris Akunin, who are known for their opposition to the government, requests to register their blogs, according to the daily newspaper Izvestia. 

Sunday, March 2, 2014

Ben Fulford: Russian Forces Engage US troops in Ukraine (Unverified)




Posted by Ben Fulford, unverified at this point... I think the cabal wants a distraction at this point so I am not sure how much energy I want to pay into tracking this all... -AK

http://benjaminfulford.net/

Posted by Benjamin Fulford
March 1, 2014

March 1, 2014, 11:30 A.M. Japan Standard Time Special news alert: About three hours ago Russian special forces engaged US ground troops in the Ukraine, according to Russian government and gnostic illuminati sources. This move was in response to the imminent bankruptcy of the Federal Reserve Board. 

Tuesday, December 3, 2013

Russia Debates Outlawing US Federal Reserve Notes

http://thelip.tv/

By Susan Duclos

Russia is debating a bill that would completely outlaw the US Dollar, predicting the dollar’s total collapse by the year 2017, with Russian lawmaker Mikhail Degtyarev quoted as saying “If the U.S. national debt continues to grow, the collapse of the dollar system will take place in 2017. The countries that will suffer the most will be those that have failed to wean themselves off their dependence on the dollar in time….”

More on this in the video below from The Lip TV:


Via the video details:

Russian lawmakers are debating a bill that would ban the US dollar in Russia as a means of avoiding the negative effects of the dollar collapsing–which they speculate should happen by 2017–and would reinstitute the ban that was in place during the socialist administration of old. We look at how the dollar is getting called out as a “ponzi scheme,” and what this means for our currency and foreign relations in this Buzzsaw news clip with Tyrel Ventura and Tabetha Wallace.
Watch the full episode here:
https://www.youtube.com/watch?v=2TBmA…

Monday, September 23, 2013

Wanta: Top Secret National Security Directive 166




This was posted at Veterans Today HERE by Leo Wanta, I duplicated the last page and enhanced the contrast of the text in this version of the PDF ... -Bill

PS: See HERE for the origins of Al Qaeda

The Ghouta chemical weapons came from the Turkish Army


This is Syrian report based on a captured prisoner confession...  -Bill

The Ghouta chemical weapons came from the Turkish Army
VOLTAIRE NETWORK
17 SEPTEMBER 2013
http://www.voltairenet.org/article180284.html

The TV channel Al-Ikbariya [a Syrian TV station] broadcasted, on Sunday the 15th of September 2013, a long interview of a prisoner reporting on the way that he had transported chemical weapons from a Turkish military base to Damascus.

According to his report, the Turkish army was aiming to provoke an international intervention against Syria.

This limited bombing would have been accompanied by a vast communication campaign.

This broadcast was followed by a debate between general Ali Maksoud and the political specialist, Thierry Meyssan, regarding Turkey’s implication in the conflict and Russia’s proposal that Syria should sign the Convention against the use of chemical weapons.

Translation
Alizée Ville

Leaked video reveals Syrian rebels are to blame for Ghouta chemical attack
Posted on September 19, 2013 by Boulderdash

A video has been downloaded showing jihadist rebels in Syria firing chemical weapons hours after the August attack on Ghouta. That incident was followed by global contempt and was considered to be passed on to Bashar Al-Assad’s forces.

The footage shows opposition militants firing shells and rockets at night. They are wearing gas masks and are surrounded by jihadist garb. The video was shot in of August almost at the same time when the alleged chemical weapons attack on Ghouta had been made.



The militant group is called the Islam Battalion, with a base in eastern Ghouta.

via Leaked video reveals Syrian rebels are to blame for Ghouta chemical attack – News – World – The Voice of Russia: News, Breaking news, Politics, Economics, Business, Russia, International current events, Expert opinion, podcasts, Video.

Tuesday, September 3, 2013

BRICS agree on $50bn IMF rival bank, ‘difficult’ details remain



BRICS agree on $50bn IMF rival bank, ‘difficult’ details remain 
03 Sep 2013
http://special-events.rt.com/summit-g20/news/brics-bank-g20-petersburg/

The ‘big five’ of the developing world, the BRICS nations, will meet on the sidelines of the G20 to further iron out the details of their proposed development bank, which will pool foreign reserves from the five nations to create a fund of up to $100bn.
Leaders from Brazil, Russia, India, China, and South Africa will meet in St. Petersburg to discuss the progress of the bank to rival the dominance of the World Bank and the IMF, and to establish a new joint currency reserve arrangement.

So far the emerging economies have agreed on $50bn in capital, but there are still ‘difficult details’ that could take months to sort out, Russian Russian Deputy Finance Minister Sergei Storchak said.

"These are systemic themes, complicated, [and] negotiations are difficult. We must assume that the bank will not start functioning as fast as one could imagine," Storchak said. "It will take months, maybe a year."

The bank will be set up by 2015 Storchack confidently said in June at the St. Petersburg Economic Forum. The project was approved at the BRICS summit in Durban, South Africa in March 2013.